مقالات آموزشی
دکانت عطر به چه معناست؟

دکانت به انتقال مقدار کمی از عطر به ظرف دیگر گفته می‌شود. شما می‌توانید پیش از خرید عطر و ادکلن اورجینال، نمونه‌ای از آن را در ظرف‌های کوچک‌تر ریخته و از آن استفاده کنید. دکانت به شما این امکان را می‌دهد تا از عطرهای با‌کیفیت، با قیمت مناسب استفاده کنید. دکانت راه بسیار عالی‌ای برای انتخاب عطر موردعلاقه شماست، چراکه شما با خرید دکانت عطرهای مختلف با قیمت مناسب‌تر، می‌توانید عطر موردنظر خود را پیدا کرده و آن را بخرید.

آیا تا به حال شده بعد از صرف هزینه‌ی زیادی بابت خرید عطر از بوی آن راضی نباشید یا آن‌قدر که توقع داشتید عطرتان ماندگاری نداشته باشد؟ آیا شده از رایحه‌ی عطری که یکبار به مشامتان رسیده خوشتان آمده باشه و بعد از خریدنش متوجه شده باشید آن عطر با پوست شما سازگار نیست؟ آیا شده برای یک موقعیت خاص بخواهید از عطری استفاده کنید اما بعد از فهمیدن قیمتش منصرف شده باشید؟

این‌ها مشکلاتی است که برای هر مخاطب صنعت عطر ممکن است پیش بیاید. برای پیش‌گیری از این مشکلات دکانت عطر عرضه شده است. در ادامه می‌خواهیم ابتدا دکانت را تعریف کنیم و نکاتی درباره‌‌ی آن بگوییم به این امید که بعد از خواندن این مقاله بعضی از مشکلات شما در عطر خریدن برطرف شود.

دکانت عطر

Decant عطر یا سرریز عطر یک بطری شیشه ای یا پلاستیکی کوچک است که برای انتقال مقدار کمی عطر از بطری یا ظرف بزرگتر و اصلی عطر استفاده می شود. این فرآیند به یک فرد ماهر برای جلوگیری از ریختن یا هدر رفتن عطر نیاز دارد. برخی از فروشندگان ترجیح می دهند از پیپت یا قیف برای انتقال عطر استفاده کنند تا هیچ ذره‌ای از آن حیف نشود.

 دکانت عطر به علاقه مندان به عطر و ادکلن اجازه می دهد تا نمونه های کوچک یا بخش هایی از عطرهای مختلف را قبل از خرید یک شیشه‌ی کامل امتحان کنند. گنجایش ظرف دکانت بین 20 تا30 میلی‌لیتر است. دکانت‌های عطر از نظر گنجایش با شیشه‌های کامل عطر تفاوت دارند آنها اغلب به عنوان راهی برای نمونه برداری از عطرهای مختلف قبل از خریدن یک شیشه‌ پر از عطر استفاده می شوند اما از لحاظ کیفیت هیچ تفاوتی با نسخه‌ی کامل نمی‌کنند. دکانت به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا انواع عطرهای اصلی را با قیمتی مقرون به صرفه امتحان کنند.

 

 

مزایای استفاده از دکانت عطر

حالا که با اصطلاح دکانت عطر آشنا شدیم می‌خواهیم مزایای استفاده از سرریز عطر را بررسی کنیم تا متوجه شویم این محصول جانبی صنعت عطر چرا اینقدر محبوب و پرطرفدار شده:

  • دکانت‌ها ارزان تر از شیشه‌های سایز کامل هستند، و همین مشخصه آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه برای استفاده تبدیل کرده
  • مجموعه‌ی گسترده‌ای از عطر و ادکلن به طور مداوم در حال گسترش است تا به همه کمک کند تا عطر مناسب را پیدا کنند این به ویژه برای کسانی مفید است که تازه وارد دنیای عطر شده اند و می خواهند قبل از خرید رایحه‌های مختلف را بررسی کنند.
  • یک راه مقرون به صرفه برای ساخت مجموعه‌ای از عطرهای متنوع است. اگر می‌خواهید در هر موقعیت خاص، از عطری مخصوص آن موقعیت استفاده کنید می توانید به جای خرید چندین شیشه‌ی کامل عطر، که ممکن است هزینه‌ی زیادی داشته باشند،از دکانت‌ها استفاده کنید.
  • دکانت یک بطری کوچکتر و قابل حمل است که به راحتی می توان آن را در کیف یا جیب خود حمل کرد. آن‌ها برای کسانی که می‌خواهند قبل از ورود به مکان‌های خاص از عطر استفاده کنند تا از نهایت پخش و ماندگاری رایحه‌‌ی آن استفاده کنند کاربرد زیادی دارد.
  • عده‌ای از کاربران گمان می‌کنند دکانت یک عطر مشخصات شیشه‌ی کامل عطر ندارد. باید ذکر شود که جای هیچ نگرانی‌ای نیست چرا که سر ریز عطر هیچ تفاوتی با خود عطر نمی‌کند و از همان فرمولاسیون استفاده شد و همان پخش و ماندگاری را دارد. اگر غیر از این بود استفاده از دکانت‌های هیچ مزیت و برتری‌ای نداشتند
  • عطرها به دلیل حجم زیادی که دارند ممکن است استفاده از آن‌ها ماه‌ها طول بکشد و طی این مدت طولانی، در معرض نور و هوا و آسیب‌های احتمالی قرار می گیرند . ممکن حتا حین استفاده شیشه‌ی عطر آسیب ببیند بشکند یا یک شکاف کوچک روی بدنه‌اش بیفتد که همان شکاف کوچک منفذی برای ورود هوا می‌شود. دکانت‌ها به دلیل حجم کم زودتر تمام می‌شوند و شما دیگر نگران آسیب‌هایی احتمالی که به دلیل زیاد ماندن عطر ممکن است پیش بیاید نیستید.
  • عده‌ای از مصرف کنندگان عطر زود به زود از حس و حال و رایحه‌ی یک عطر خسته می‌شوند و دوست ندارند آن‌ها را با رایحه‌ای تکراری به یاد بیاورند. دکانت‌ها بهترین گزینه برای این نوع از عطر دوستان است.

بهتزین روش‌های استفاده از دکانت عطر

حالا که هم متوجه شدیم دکانت عطر چیست و هم چه مزیت‌هایی دارد وقت آن رسیده به چند نکته برای استفاده‌ی مناسب از این محصول اشاره کنیم تا بتوانید نهایت استفاده را از این شیشه‌های کوچک عطر ببرید. اولین و مهم‌ترین نکته خرید دکانت از عطرفروشی‌های معتبر است. نسخه‌ی تقلبی علاوه بر خسارت مالی‌ای که به شما می‌زند ممکن است طرز نگاه شما به عطر را هم عوض کند و دیگر سراغ آن نروید. عطر سرنی با داشتن طیف گسترده‌ای از عطرها و ادکلن‌ها می‌تواند دکانت عطر مورد نظر شما را با ضمانت گارانتی اصل بودن در اختیار شما قرار دهد.

حین خریدن دکانت توجه کنید آن را در ظرف‌های شیشه‌ای به شما تحویل دهنمد. ظروف پلاستیکی به عطر صدمه می‌ززنند و ممکن است رایحه‌ی آن را عوض کند. حتا می‌توانید یکبار هزینه کنید و یک شیشه‌ی خوب بخرید و آن را با عطر‌های مختلفی پر کنید.و در نهایت برای استفاده‌ی بهتر و طولانی‌تر از رایحه‌ی دکانت عطرتان می‌توتنید به مقاله‌ی راه‌های افزایش ماندگاری عطر رجوع کنید

تفاوت دکانت عطر با سمپل عطر

سرریز محصولی کاملاً متفاوت از سمپل عطر است در ادامه به برخی از تفاوت‌هعای این دو محصول اشاره می‌کنیم:

هزینه: نمونه‌های عطر معمولاً رایگان یا بسیار ارزان هستند، در حالی که دکانت‌ها بسته به اندازه‌شان  می‌توانند هزینه بیشتری داشته باشند.

بسته‌بندی: عطرها اغلب در بطری‌های شیشه ‌ای کوچک با اسپری یا اسپری‌کننده عرضه می‌شوند، در حالی که سمپل ‌ها ممکن است در ویال‌ها یا بسته‌های پلاستیکی کوچک و پلمپ عرضه شوند. بطری های Decant معمولاً قابل استفاده مجدد هستند و می توان آنها را با عطرهای مختلف دوباره پر کرد، در حالی که سمپل‌ها اغلب یکبار مصرفند.

اندازه: سمپل‌ها عطر معمولاً بسیار کوچک هستند و اغلب به صورت رایگان در فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شوند یا به عنوان اشناتیون داده‌ می‌شوند همراه با محصولی که خریداری کرده‌اید. آنها معمولاً یک بار مصرفند یا نهایتاً بشود چهار با پنج بار از آن‌ها استفاده کرد. در مقابل، سرریزها اندازه‌ بزرگتری دارند و می‌توانید بارها از آن‌ها استفاده کنید.

دسترسی: سمپل‌ها معمولاً فقط در فروشگاه‌های بزرگ یا برندهای عطر موجود می‌باشند ولی دکانت‌‌ها را می‌توان از بیشتر خرده‌فروش‌های عطر هم خریداری کرد.

سخن پایانی

دکانت‌های عطر محصولاتی  راحت و مقرون به صرفه برای مصرف‌کنندگان عطر هستند. اگر هنوز از خرید شیشه ی کامل عطری مطمئن نیستید استفاده از سرریز عطر بهترین راه ممکن برای از بین بردن شک شما است. با دکانت‌ها شما می‌توانید کلکسیونی از انواع عطر‌های مختلف داشته باشید تا برای هر موقعیت خاص عطری مخصوص استفاده کنید. این محصول که هیچ تفاوتی جز اندازه با نمونه‌ی کامل ندارد تبدیل به انتخابی محبوب  برای دوستداران عطر شده است. انواع مختلف ادکلن ها در مجموعه عطر سرنی تولید و به مشتریان عزیز عرضه می گردد.

دیدگاه ها
امتیاز دهید : 5 از 4