مقالات آموزشی
راهنمای انتخاب ادکلن متناسب با شخصیت شما

قرن هاست که از عطر و ادکلن برای آراستن ظاهر و ایجاد یک اثر ماندگار و خوشایند روی دیگران ...

قرن هاست که از عطر و ادکلن برای آراستن ظاهر و ایجاد یک اثر ماندگار و خوشایند روی دیگران استفاده می شود. یک عطر خوب به شما احساس اعتماد به نفس و جذابیت می‌دهد. انتخاب عطر یک چیز کاملاً شخصی است: مانند لباس‌ پوشیدن، آرایش کردن و ... و خیلی نمی‌شود طبق دستورالعملی مشخص انجامش داد. اما انتخاب عطر مناسب به دلیل تأثیر عاطفی و روانی که بر روی شما و اطرافیانتان می‌گذارد، انتخابی بسیار حساس و مهم است و با وجود عطرهای مختلف انتخاب عطر مناسب با شما و شخصیت شما می تواند کار بسیار دشوار باشد.

یک عطر به بخشی از شخصیت شما تبدیل می شود. و اگر عطری را برای مدت طولانی استفاده کنید جزئی از وجود شما می‌شود طوری که انگار این رایحه از پوست شما پخش می‌شود دیگر نه از شیشه‌ی عطر. در این راهنما، نحوه‌ی انتخاب عطری که مناسب شخصیت و سبک شما باشد را بررسی خواهیم کرد اما باز هم ذکر می‌کنیم انخاب عطر کاملاً شخصی است و این متن صرفاً برای بررسی انتخاب‌ها و امکان‌های موجود حین خرید عطر است.

خانواده‌ی عطرها

اولین قدم برای انتخاب عطری که مناسب شخصیت شما باشد، شناخت خانواده‌های مختلف عطرها است. خانواده عطرها به رایحه های زیرین یک عطر اطلاق می شود که معمولاً به یکی از دسته های زیر طبقه بندی می شود:

گلی: عطرهای گلی محبوب ترین و پرمصرف ترین خانواده عطری هستند. آنها از ترکیبی از گل های مختلف مانند گل رز، یاس و زنبق تشکیل شده اند.

شرقی: عطرهای شرقی غنی، گرم و عجیب هستند. آنها از ادویه هایی مانند دارچین، میخک و جوز هندی تشکیل شده اند و عطری قوی‌ای دارند.

چوبی: عطرهای چوبی از چوب، خزه و رایحه های خاکی تشکیل شده اند. آنها گرم و مردانه هستند و برای پاییز و زمستان عالی هستند.

تازه یا مدیترانه‌ای: عطرهای تازه از رایحه مرکبات و اقیانوسی تشکیل شده اند. آنها برای بهار و تابستان عالی هستند و اغلب در عطرهای ورزشی استفاده می شوند.

میوه ای: عطرهای میوه‌ای از میوه‌هایی مانند انواع توت ها، مرکبات و میوه های گرمسیری تشکیل شده اند. آنها با نشاط و جوان‌پسند هستند و برای استفاده‌ی  روزمره.

هر گروه عطری مناسب چه تیپ‌های شخصیتی‌ است؟

حالا که خانواده‌ها و گروه‌های عطری مختلف را شناختیم نوبت آن است که ببینیم هر گروه با چه خصوصیات شخصیتی‌ همخوان است. همان‌طور که از یک آدم متفکر و جدی بعید است لباس‌هایی با رنگ شاد و چسب بپوشد از کسی که شخصیت بانشاط و پرشوری دارد هم بعید است سمت‌ خانواده‌ی عطرهای چوبی برود. اگر خصوصیات گروه‌های مختلف عطر را بشناسیم به راحتی می‌توانیم رایحه‌ی دخواهمان را انتخاب کنیم.

گل ها - برای تیپ های خوش اخلاق.

گل ها بزرگترین خانواده عطر را تشکیل می دهند: آنها هنوز هم محبوب ترین سبک عطر هستند. علاقه مندان به گل، عاشق نور و رنگ های بهار هستند. آنها گرم و اجتماعی‌اند، سلیقه‌ی  ظریف و حساسی دارند و اغلب کمال‌گرایند و ظرافت، مهارت و توجه به جزئیات را تحسین می کنند. آنها حساس و متواضعند و معمولاً تمایل دارند که بدون حاشیه و ساده باشند. عاشق کتان، پنبه و لباس‌هایی با بافت ظریف هستند. دوستداران گل معمولاً برای انتخاب عطر سخت‌گیری نمی‌کنند. آنها به دنبال یک رایحه‌ی خوشایند کلاسیک هستند که برای هرموقعیتی مناسب باشد. ادکلن باکارات رژ می‌تواند انتخاب مناسبی برای این افراد باشد. نت‌های مورد علاقه‌شان معمولاً گلهایی مانند ماگنولیا، یاسمن، زنبق، گل رز و زنبق دره هستند.

شرقی- برای آن‌ها که عاشق آفتاب و اسرار صحرا‌ها هستند.

دوستداران رایحه‌های شرقی آدم‌هایی پر زرق و برق، رمانتیک و پرشور هستند. بسیار خوش‌بیان، سخاوتمند، برونگرا و با محبتند. تمایل زیادی برای نمایش روزمره زندگیشان دارند. آنها عاشق ابریشم، ساتن و مخمل‌هایی با رنگ‌های درخشان هستند که با جواهرات عجیب و غریب پوشیده می‌شوند. دنبال نت هایی مانند چوب های معطر، وانیل، بخور، تنباکو شیرین، عسل و گل‌های استوایی در بین عطر‌ها هستند.

میوه‌ای – برای آن‌ها که شور زندگی دارند

ممکن است ذائقه این مردمان خوش ذوق تا حدی با سلیقه شرقی ها همپوشانی داشته باشد. آن‌ها پرجنب‌وجوش، خوش‌ مشرب، با نشاط، با اعتماد به نفس و ماجراجو هستند. رایحه‌های محتلف آن‌ها را سر ذوق می‌آورد و تأثیر زیادی روی حال و هوای آن‌ها می‌گذارد. نت های خامه، شکلات، زردآلو، آلو، هلو، کنیاک و کارامل را دوست دارند. دوست‌داران خانواده‌ی میوه‌ای عاشق طبیعت و رایحه‌های طبیعیند. ازبوییدن عطر یک گل و رایحه‌ی چمن خیس به وجد می‌ایند.

مدیترانه‌ای - پر زرق و برق، پیچیده، قدرتمند.

آن‌ها بسیار پیچیده، بالغ، جاه‌طلب و قدرتمندند. تمایل زیادی به آراسته بودن ظاهرشان دارند. دوستداران عطر مدیترانه‌ای معمولاً مخاطب‌های حرفه‌ای عطر هستند که با انواع عطر و نت‌های نختلف آن آشنایند. علاوه بر عطر آن‌ها از طرفدارهای مد و تغییرهای‌ مد هم هستند. نت‌های جیر، چرم، ترمه را در عطر می‌پسندند. آدم‌هایی جذابند با کاریزمای منحصر به فرد خودشان. ادکلن بلو شنل همیشه جزو انتخاب‌های اول این افراد است.

چوبی- برای دوستداران عطر جنگل‌های باران‌خورده

آن‌ها اغلب طرز فکری عمیق و تحلیلی دارند. با دقت لباس می‌پوشند و سعی می‌کنند بی عیب و نقص دیده شوند. درونگرا، روشنفکر و متفکرند. انتخاب عطر برای آن‌ها کار سختی است چون دنبال رایحه‌ای می‌گردند که کاملاً با روحیاتشان سازگار باشد. در انجام کارهایشان آن‌قدر به جزئیات می‌پردازند و توقع‌های ایده‌آل گرایانه‌ای دارند که گاهی درگیر وسواس فکری می‌شوند. عطر‌های خانواده‌ی چوبی به ندرت برای جوانان جذاب هستند، بیشتر افراد باتجربه و دنیادیده‌ سمت این عطرها می‌روند که درگیر تجملات و زرق و برق نیستند دیگر.

 

 

تست عطر مناسب شما

هنگامی که گزینه های خود را بر اساس خانواده‌ی عطرها  محدود کردید، وقت آن است که عطر را تست کنید. آزمایش یک عطر برای اطمینان از اینکه رایحه را دوست دارید و با شخصیت شما مطابقت دارد ضروری است.

بهترین راه برای امتحان عطر این است که آن را روی پوست خود اسپری کنید و بگذارید چند ساعت بماند. عطرها از نت های مختلفی تشکیل شده اند و در افراد مختلف بوی متفاوتی دارند. ضروری است که عطر را روی پوست خود امتحان کنید تا ببینید که چگونه با شیمی بدن شما واکنش نشان می دهد. هنگام تست یک عطر، بهتر است از امتحان بیش از سه عطر به طور همزمان خودداری کنید، زیرا این کار می تواند حواس شما را تحت تأثیر قرار دهد و تشخیص رایحه‌ها را دشوار کند.

هنگام انتخاب یک عطر، مهم است که یک برند معتبر را انتخاب کنید که عطرهای باکیفیت ارائه می دهد. وسوسه نشوید که نسخه‌های ارزان قیمت و تقلبی را بخرید، زیرا اغلب با مواد کم‌کیفیت ساخته می‌شوند و می‌توانند باعث آسیب پوست شوند.

سخن آخر

انتخاب یک عطر متناسب با شخصیت و سبک زندگی شما می تواند کار سختی باشد، اما با درک خانواده‌ی عطر‌ها و نت‌های مختلف هر گروه می‌توانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید. وقتی عطری متناسب با شخصیتتان پیدا می‌کنید حس جذابیت و اعتناد به نفس شما بیشتر می‌شود و می‌توانید بدون نگرانی آن‌ را همه جا استفاده کنید تا کم‌کم تبدیل به امضای حضور شما در محافل مختلف شود.

به یاد داشته باشید، عطر یک انتخاب شخصی است و آنچه برای یک فرد مفید است ممکن است برای دیگری موثر نباشد. به غریزه خود اعتماد کنید و عطری را انتخاب کنید که به شما احساس جذابیت و اعتماد به نفس بدهد. 

دیدگاه ها
امتیاز دهید : 5 از 4