مقالات آموزشی
معرفی بهترین عطر‌‌ها و ادکلن‌های مردانه | راهنمای انتخاب ادکلن

انتخاب عطر و ادکلن مردانه به دلیل طیف وسیعی از رایحه‌ها و برند‌های موجود در بازار کار سختی شده. اما با شناختن بهترین برند‌های عطر و ادکلن می‌توانید انتخاب‌های خودتان را تا حدی محدود کنید و راحت‌تر خرید کنید. همچنین شناختن و خرید کردن از بهترین برندها در صنعت عطر و ادکلن سازی باعث می‌شود تا دیگر نگران مشکلات بهداشتی‌ای که عطرهای تقلبی به همراه دارند نباشید و با استاندارد‌های کیفیت مرغوب بیشتر آشنا شوید.

یکی از معیار‌های کیفیت‌سنجی عطر و ادکلن پخش و ماندگاری رایحه‌ی آن است. در انتخاب عطر مناسب، ضروری است بدانید کدام عطر‌ و ادکلن‌ مردانه پخش و ماندگاری رایحه‌ی بهتری دارند تا بهترین استفاده را از محصولی که خریداری کرده‌اید ببرید. همچنین اگر دنبال عطر و ادکلن مردانه‌ای با نت‌های سرد هستید بهتر است ابتدا برند‌های معروف و معتبر در تولید این نت را بشناسید چرا که ساختن رایحه‌ای سرد و خنک که ظرافت و دوام داشته باشد بسیار سخت و پیچیده‌ای است و برند‌های تقلبی فراوانی، تلاش کرده‌اند تا این رایحه را بسازند. اگر هم می‌خواهید در انتخاب عطر و ادکلنتان به انتخاب دیگران اعتماد کنید، دنبال محبوب‌ترین‌ها بگردید. عطرها و ادکلن‌هایی که از ابتدای تولیدشتن تا الآن در صدر پرفروش‌ترین‌ها مانده‌اند قطعاً از کیفیت ویژه و منحصر به فردی برخورداردند که گذر سال‌ها هیچ لطمه‌ای به شهرت و اعتبارشانه نزده.

برترین برند‌های عطر و ادکلن مردانه

انتخاب عطر مناسب برای بسیاری از مردان اهمیت زیادی دارد و تبدیل به مسئله‌ای چالش‌برانگیز شده. آن‌ها که مخاطبان جدی عطرها و ادکلن‌ها هستند از اهمیت انتخاب درست محصولی که می‌خواهند بخرند خبر دارند، از تأثیری که عطرشان روی دیگران و خودشان می‌گذارد و دنبال ادکلنی با پخش و ماندگاری رایحه‌‌ی بالا می‌گردند و همین موضوع عده‌ای را در انتخاب عطر بسیار حساس کرده و خریدن عطر و ادکلن چالشی سخت برای آن‌ها شده. لیستی از برترین برندهای عطرها و ادکلن‌های مردانه که ارزش توجه دارند را گردآوری کرده ایم تا بتوانید مطمئن‌تر انتخاب کنید:
تام فورد: برندی لوکس که به کیفیتش مشهور است. عطرهای تام‌فورد رایحه‌ای پیچیده، ماندگار و به یادماندنی داردند. این برند مورد علاقه‌ی مردهایی است که می‌خواهند توجه دیگران را برانگیزند.
کرید: برندی است که بیش از 250 سال از عمر آن می گذرد و عطرهایی با کیفیت عالی و ترکیباتی منحصر به فرد خلق می‌کند. کرید در بین افراد مشهور و خانواده‌های سلطنتی جایگاه ویژه‌ای دارد.
آکوا دی پارما: یک برند ایتالیایی است که از اوایل دهه 1900 تولید عطر را آغاز کرده است. رایحه‌ی عطرهایش تازه، سبک و مناسب برای استفاده‌ی روزمره است.
دیور: برندی شناخته شده است که طیف وسیعی از عطرهای مردانه را ارائه می دهد. ظرافت موجود در رایحه‌ی عطرهای دیور آن‌را به انتخابی عالی برای هم مناسبتی تبدیل کرده.
شنل: برندی که به خاطر ظرافت و پیچیدگی همیشگی خود شناخته شده است. عطرهای مردانه آنها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و رایحه‌هایی ظریف و کلاسیک دارند.
انتخاب عطر مناسب یک انتخاب شخصی است، با این حال آشنایی با برند‌های برتر این امکان را برای شما مهیا می‌کند تا یک از یک نقطه‌ی مطمئن‌ترب جست و جوی خودتان را شروع کنید. چه به دنبال رایحه‌ای مردانه باشید چه نت‌های ظریف و پیچیده این برندها پیشنهادهای خوبی برای شما دارند.

بهترین عطرها و ادکلن‌های خنک مردانه

نت های خنک در عطر یک انتخاب محبوب برای کسانی است که می خواهند رایحه‌ای باطراوت و شاداب را به مجموعه عطرهای خود اضافه کنند. این نت ها معمولاً شامل موادی مانند نعناع، اکالیپتوس و مرکبات هستند که می توانند رایحه ای خنک و سرحال‌کننده خلق کنند که برای هر موقعیتی مناسب است. نت های خنک در عطر برای استفاده در ماه های تابستان و در هوای گرم ایده آل هستند. نت های خنک در عطر می تواند به آرامش ذهن و کاهش استرس و اضطراب نیز کمک کند. به عنوان مثال، نعناع به دلیل خواص آرام بخش خود شناخته شده است و باعث کاهش احساس تنش و اضطراب می‌شود. از سوی دیگر، اکالیپتوس به دلیل خواص انرژی بخش خود شناخته شده است و می تواند به بهبود تمرکز کمک کند. با ترکیب این مواد در یک عطر، می توانید عطری بسازید که نه تنها بوی خوبی داشته باشد، بلکه بر خلق و خو و سلامت روان نیز تاثیر مثبتی دارد. اگر دنبال عطر یا ادکلن‌های خنک مردانه هستید می‌تونید موارد زیر را امتحان کنید:
ادکلن بلو شنل Bleu de Chanel از برند شنل
Aventus برند کرید
Acqua di Giò Profumo از کمپانی جورجیو آرمانی
Dior Homme Intense از برند کریستین دیور
Sauvage برند کریستسن دیور
Terre d'Hermès ساخته شده توسط هرمس
The One for Men ساخته شده توسط دلچه گابانا
Tom Ford Noir Extreme از تام فرد
Paco Rabanne 1 Million از برند پاکو رابان

عطرها و ادکلن‌های مردانه با پخش بوی عالی

Sillage اصطلاحی است که برای توصیف دنباله یا هاله‌‌ی رایحه‌ای که توسط یک عطر یا ادکلن باقی می‌ماند، استفاده می‌شود. یکی از معیارهای کیفیت سنجی عطر و ادکلن پخش بوی آن است . توانایی یک عطر برای داشتن سیلاژ عالی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله غلظت عطر، کیفیت مواد استفاده شده، مهارت و تکنولوژی ساخت آن. عطرهایی با غلظت بالاتر اسانس مانند پرفیوم یا ادو پرفیوم، نسبت به عطرهایی با غلظت کمتر، مانند ادکلن پخش بوی بیشتری دارند. علاوه بر غلظت، کیفیت مواد اولیه‌ی به کار رفته در یک عطر نیز می تواند در مقدار سیلاژ آن مؤثر باشد. اسانس های طبیعی، عمق و پیچیدگی بیشتری دارند، که می تواند به عطر کمک کند تا قوی تر پخش شود و سیلاژ بهتری داشته باشد. در بخش زیر بهترین عطرها و ادکلن‌های مردانه از لحاظ پخش بو را معرفی کرده‌ایم:
ادکلون تام فورد نویر (Tom Ford Noir)
عطر دیور ساواج (Dior Sauvage)
ادکلون کرید آونتوس (Creed Aventus)
عطر آرمانی کد (Armani Code)
ادکلون بلو شنل (Bleu de Chanel)
عطر گرلن لوم ایدل (Guerlain L'Homme Ideal)
ادکلون پرادا لونا روسا (Prada Luna Rossa)
عطر ورساچه پور هوم (Versace Pour Homme)
ادکلون پاکو رابان 1 میلیون (Paco Rabanne 1 Million)
عطر بلک افغانو (Black Afghan)

بهترین عطر و ادکلن‌های مردانه با ماندگاری بالا

عطرها بخشی ضروری از زندگی روزمره بسیاری از افراد هستند. یکی از مهمترین جنبه های یک عطر مقدار ماندگاری آن است. اگر عطری که استفاده می‌کنید ماندگاری بیشتری داشته باشد، می‌توانید تاثیر قوی‌تر و بهتری روی دیگران بگذارد. ماندگاری در عطرها می تواند در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما هم بشود. عطرهای ماندگار، نیازی به استفاده مکرر ندارند و با گذشت زمان کمتر از محصول استفاده خواهید کرد. عطری که ماندگاری بیشتری داشته باشد، رایحه ای ثابت در طول روز ارائه می دهد و باعث افزایش پیچیدگی نت‌های عطر می‌شود چرا که به نت‌های مختلف اجازه می‌دهد تا در طول زمان پخش شوند و رایحه‌ای ظریف‌تری را ارائه کنند. اگر دنبال عطر و ادکلنی با ماندگاری بوی عالی می‌گردید حتماً گزینه‌های زیر را امتحان کنید:
بلو دو شانل (Bleu de Chanel)
کرید آونتوس (Creed Aventus)
دیور ساواج (Dior Sauvage)
تام فورد اود وود (Tom Ford Oud Wood)
پاکو رابان اینویکتوس (Paco Rabanne Invictus)
جورجیو آرمانی آکوا دی جیو پروفومو (Giorgio Armani Acqua Di Gio Profumo)
ایو سن لورن لا نوی دو لوم (Yves Saint Laurent La Nuit De L'Homme)۷
ویکتور آند رولف اسپایس بمب (Viktor & Rolf Spicebomb)
کرید ویتیور (Creed Vetiver)
آمواج جاسمین نویر (Amouage Jasmin Noir)

محبوب‌ترین عطرها و دکلن‌های مردانه

وقتی صحبت از عطر و ادکلن می شود، گزینه های بی شماری برای مردان وجود دارد. از رایحه های گرم و چوبی گرفته تا رایحه های تازه و مرکباتی، دنیای عطرهای مردانه بسیار وسیع و متنوع است و انتخاب یک عطر میان آن همه رایحه‌های جذاب کار دشواری است. با این حال، عطرهای کمی وجود دارند که امتحان خود را پس داده‌اند و به رایحه‌های کلاسیک‌های و ماندگاری در جهان عطر و ادکلن تبدیل شده‌اند. در اینجا چند مورد از محبوب ترین عطرها و ادکلن های مردانه را بررسی می‌کنیم:

Armani Acqua Di Gio: عطری تازه و اقیانوسی است که از زمان عرضه در سال 1996 پرفروش بوده است. این عطر ترکیبی از مرکبات، نت‌های دریایی و نت های چوبی را دارد که آن را به انتخابی عالی برای هر مناسبتی تبدیل می‌کند.
بلو شنل: ادکلنی است چوبی با رایحه‌ای منحصر به فرد که حال و هوای پیچیده و مردانه ای دارد. دارای ترکیبی از مرکبات، نعناع و جوز هندی است که رایحه ای تازه و خنک به آن می‌بخشد.
دیور ساواج: عطری است تند و چوبی که رایحه ای قوی و ماندگار دارد. ترکیبی از ترنج و فلفل عطری منحصر به فرد و فراموش نشدنی خلق کرده.
کرید اونتوس: عطری میوه ای و چوبی با رایحه ای مجلل و شیک . ترکیبی از آناناس، ترنج و مشک که آن را به انتخابی عالی برای استفاده در مناسبت‌های خاص تبدیل می‌کند.
عطر Terre d'Hermès by Hermès Terre d'Hermès عطری است خاکی و چوبی که رایحه ای طبیعی و ارگانیک دارد. ترکیبی از گریپ فروت، فلفل و وتیور رایحه‌ای تازه و مردانه به آن می بخشد.
1 میلیون از پاکو رابان: 1 میلیون عطری است با رایحه‌ای مجلل و فوق العاده. دارای ترکیبی از دارچین، چرم و کهربا که آن را مناسب مهمانی‌ها می‌سازد.

سخن آخر

در انتخاب و خرید ادکلن های مختلف هر فردی ویژگی های خاصی را در نظر می گیرد. برای برخی از افراد رایحه عطر، برای برخی دیگر نت های به کار رفته، برای برخی قیمت و ... مهم است. اما وجه اشتراک همه، ماندگاری و پخش بو است. بنابراین فاکتورهای هر فرد برای انتخاب بهترین ادکلن مردانه متفاوت از دیگر افراد است. در این مقاله به معرفی برخی از بهترین عطر و ادکلن های مردانه از محبوب ترین برندها اشاره نمودیم. شما نیز چنانچه نظر و یا تجربه ای دارید می توانید در بخش نظرات با کارشناسان مجموعه عطر سرنی و سایر مخاطبین عزیز به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها
امتیاز دهید : 5 از 4